My 2015 in Books

nerdytalksbookblog

My 2015bestnine on Instagram 🙂

 

Same time last year, I made a 2015 Bookish New Year Resolution, and now I am reviewing 2015 if I was able to stick with these resolutions.

Discover New Authors: Yes! I was able to discover new authors, by new I mean an author I have not read anything by even if their works were really popular, and fell in love with their works! It was always nice to read a book from an author you know nothing about. My favorite new authors for 2015 are:

  • Anna Quindlen – my best friend mentioned this author to me as she wanted to read Still Life and Breadcrumbs, if I am not mistaken. I saw a copy of her book A Short Guide to A Happy Life and loved it! What a positive woman she is!
  • C.P Cavafy – ahhhh! He is a now a favorite poet!! I lovedddd his poems! So achingly beautiful.
  • David Sedaris – oh my goodness this guy is soooo funny, I couldn’t contain my giggles when I was reading Me Talk Pretty One Day
  • Sarah Kay – I think I am a little obsessed, I love all her poems, she’s my person! Haha
  • Renee Ahdieh – oh wow I really enjoyed The Wrath and The Dawn, probably one of my favorite reads of 2015. So yes, I want to read more from this author!
  • Amie Kaufman and Meagan Spooner they write so well they made me a Scifi Convert! Haha

Read More from a Genre I have not explored:  I fell a little short with my promise here, I said I would read more historical fiction, SciFi and more nonfiction. I’ve not read much from this genres, so I am carrying this over to 2016. But hey I guess I made a little progress here, I’ve read more non-fiction this year, my favorites were Im Special and Other Lies We Tell Ourselves to get Through our Twenties by Ryan O’Connell and Candy Darling: Memoir of An Andy Warhol Superstar. I failed to read any historical fiction, yeah I know such a bummer, but I was able to read one SciFi which was These Broken Stars.

Less YA: I always find myself drawn to YA, I could not resist it. I think I have read a lot of YA for 2015. I need to lessen that on 2016, but not completely stop reading them. Why? They are all feel good and easy read. I wouldn’t want to completely stop myself from reading them.

Read More Classic:  Do Little Black Classics from Penguin count? If yes! Then I was able to stick with this resolution haha! My favorite penguin classic would be Remember Body by CP Cavafy

Read More Poetry: Oh yeah! I was slaying this one! I’ve read a LOT of poetry books this 2015! Great poetry year for me, I must say! Faves: No Matter The Wreckage, Remember Body, The Year of What Now, Ugly People Beautiful Hearts, Memories and Twenty Love Poems and A Song of Despair.

Less Book Buying even Lesser TBR: Did I really write this? I don’t remember. What is this?

Buy The Ones I really Like Well I did say Booksale and Warehouse Sale are exceptions, so I was still able to stick with this one! Ha! I am a terrible person haha

Take More Beautiful Bookish Photos: Hahaha! I wrote this as a resolution? How shallow could I get? Haha! But hey I could see the “improvement” on my photos. So… hahaha

Read More Underrated Books: Uhm, nope, was not able to fully grasp this one. but hey I really tried.

So those were my resolutions last year. I’d say I did a pretty decent job, all things considered. I hope 2016 will be a better reading year for me and for you guys too!

I picture myself reading more Adult fiction next year. I really wanted to branch out, be diverse as possible, I know I have been saying this before, but hopefully this time I could really really stick to it.

And oh I am also unhauling some books too, I might do a giveaway here and there, so watch out for that.

How was your 2015? Did you “improve” as a reader, I know I have! 🙂

 

 

 

Advertisements

4 thoughts on “My 2015 in Books

  1. 2015 was not that good of a reading year for me. I had multiple reading, blogging, and bookstagramming slumps. I don’t know if it’s because of college or depression. 😦

      • I still haven’t moved on that I’m taking a major I didn’t really want… I was really struggling with most projects. Anyway, thank you Ate Eun. 🙂 Happy New Year, too! I think I shall also make a bookish new year’s resolution list. 😀

  2. Pingback: 2016 Bookish New Year Resolution | Nerdy Talks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s